Kako su električna vozila postala veliko razočaranje

Prije 9 mjeseci

Tesla je smanjila cijene. Ford je također smanjio cijenu svog Mustang Mach-E, a smanjio je i proizvodnju svog električnog pick-upa. General Motors razmišlja o ponovnom uvođenju hibridnih vozila na punjenje.

Sada i EPA razmatra usporavanje zahtjeva za proizvođače automobila da prodaju više električnih vozila, smanjujući ono što su ranije bile agresivne planove za prelazak sa automobila i SUV-ova na benzin.

Da budemo jasni: Američko tržište EV-a ne propada. U posljednjem kvartalu 2023. godine, prodaja EV-a bila je veća za 40% u odnosu na isti kvartal godinu dana ranije, prema Cox Automotive. Zapravo, prodaja EV-a u Sjedinjenim Državama dostigla je rekord prošle godine, premašivši 1 milion po prvi put.

Ali tržište EV-a ipak je postalo veliko razočaranje. Postoji zabrinjavajući jaz između očekivanja i stvarnosti.

Bloomberg New Energy Finance, na primjer, predvidio je prodaju od 1,7 miliona plug-in vozila u 2023. godini, ali je na kraju prodato samo 1,46 miliona. (Brojke BNEF-a uključuju hibridna vozila na punjenje, ali većina su potpuno električna vozila.) Trend linija nije se naginjala oštro prema gore kako su mnogi predviđali, pa industrija smanjuje buduće procjene.

Stručnjaci u industriji navode nekoliko razloga za to, uključujući cijenu vozila, nedostatak kapaciteta za punjenje i zbunjujuća pravila o poreznim olakšicama.

Visoke cijene

Većina električnih vozila koja se trenutno prodaju u Americi spadaju u skuplji segment automobilske industrije.

Između 50.000 i 60.000 dolara sada dobijamo Kia i Cadillac,” rekao je Tyson Jominy, analitičar industrije u J.D. Power, referirajući se na Kia EV9 i Cadillac Lyriq električna vozila. “Ta dva obično ne konkuriraju jedan drugome.”

Osim što su preskupa za prosječnog kupca, izbor je ograničen u pogledu stilova karoserije, rekao je Corey Cantor, analitičar industrije u Bloomberg New Energy Finance. Većina su relativno skupi SUV-ovi, a malo je sedana ili kompaktnih automobila za kupce koji žele nešto drugačije.

Ciljna klijentela se također mijenja jer prodaja više EV-a znači dosezanje izvan jezgre upućenih entuzijasta za EV.

Zato je Ford nedavno smanjio cijene za SUV Mach-E i zašto je Farley formirao tim koji će raditi na manje skupoj platformi za inženjering EV-a koja će biti osnova za buduće modele.

Potreba za punjenjem

Onda tu je i dalje nedostatak javnih punjača. Osim toga, punjači za EV koji su trenutno dostupni često dobijaju niske ocjene od potrošača u pogledu pouzdanosti, prema anketama J.D. Power.

Dva pitanja – cijena vozila i javno punjenje – su povezana. Ljudi koji mogu priuštiti kupovinu luksuznih vozila također su vjerojatnije da će imati kuću u predgrađu s garažom gdje mogu napuniti svoj automobil preko noći. Javni punjači su važniji za ljude koji si ne mogu priuštiti skupo vozilo ni kuću s privatnim parkingom.

Proizvođači automobila konačno preduzimaju velike korake da nešto učine povodom toga, koristeći novodođle federalne fondove, plus svoj novac, za postavljanje više punjača.

BMW, GM, Honda, Hyundai, Kia, Mercedes-Benz i Stellantis udružili su se kako bi osnovali zajedničko preduzeće koje planira postaviti oko 30.000 punjača širom Sjedinjenih Država i Kanade.

Također, kako bi stvari olakšali vozačima, svaki veći proizvođač automobila u SAD-u složio se da pređe na isti standard punjenja koji koristi Tesla, koji je još uvijek najveći prodavac EV-a. To znači da će za nekoliko godina gotovo svi EV-i koji se prodaju u Americi imati isti tip priključka za punjenje i koristiti isti tip punjača.

Još uvijek ima dug put do cilja, rekao je Carlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa, kompanije koja proizvodi vozila Jeep i Dodge. Riječima portugalskog auto izvršnog direktora, koji je nedavno govorio novinarima u New Yorku, javno punjenje EV-a mora “skočiti na vaše lice” prije nego što većina kupaca razmotri električno vozilo.

“To znači da kada idete u trgovački centar, kada idete u supermarket, kada idete u restoran, kada idete u teretanu, kada parkirate svoj automobil, punjači vas čekaju,” rekao je. “Ne morate ih tražiti.”

Konfuzija oko kredita

Mnogi značajni porezni krediti dostupni su kako bi pomogli umanjiti troškove kupovine električnih vozila, ali pravila su složena. Neka dolaze s ograničenjima o tome gdje je vozilo izgrađeno, odakle dolazi baterijski paket i njegovi dijelovi, cijena vozila i prihod kućanstva kupca.

Više modela postaje prihvatljivo kako proizvođači automobila prolaze kroz složeni proces prijave. Također, počevši od ove godine, kupci mogu tražiti porezni kredit kao povrat novca u trenutku kupovine, umjesto da čekaju dok ne podnesu svoje poreze.

Leasing također pruža način za više potrošača da dobiju porezne kredite. Zbog načina na koji su napisani porezni zakoni, vozila na leasing su oslobođena većine ograničenja na savezne porezne kredite, pa mnogi proizvođači automobila nude porezni kredit kao poticaj za leasing.

“Vidjet ćemo da leasing uzima maha i to zbog zaobilaznice,” rekla je Valdez Streaty, “ali i zato što potrošači nisu sigurni žele li kupiti, ili su spremni kupiti, električno.”

1 Comment

  1. Dobro je da objavljujete članke o električnim autima, obzirom da su popularni posebno kod mlađih generacija ..
    Za početak da kažem da je to uglavnom moderni trend jer ta vozila nemaju skoro nikakvu prednost nad klasičnim. Naprotiv.
    (Nego, govorit ćemo o temi ‘klimatskih promjena’ više jer imam mnogo podataka o tome)

Komentari

Your email address will not be published.