Tesla preuzima Kinesko tržište električnih vozila

Prije 7 mjeseci

Tesla je uspješno osigurala ključno sigurnosno odobrenje u Kini, što se poklopilo s kratkom posjetom izvršnog direktora Elona Muska dominantnom tržištu električnih vozila. Musk, koji je posjetio Kinu drugi put u manje od dvanaest mjeseci, sastao se s visokim zvaničnicima, uključujući premijera Li Qiang-a, s ciljem poboljšanja pozicije svoje kompanije usred žestoke konkurencije lokalnih proizvođača poput BYD-a. Na dan njegovog dolaska, električna vozila Tesle proizvedena u Kini prepoznata su kao vozila koja ispunjavaju stroge standarde sigurnosti podataka Kine za pametna vozila, premostivši značajnu regulatornu prepreku. Musk je otputovao iz Pekinškog glavnog aerodroma svojim privatnim avionom oko 13:00 po lokalnom vremenu, krećući se prema Anchorage-u na Aljasci, prema podacima kineske službe za praćenje aviona.

Uprkos povećanom prisustvu domaćih proizvođača, modeli Tesle nastavljaju biti najprodavaniji u Kini. Kompanija aktivno promoviše svoje prodaje koristeći tehnologiju “Full Self Driving” (FSD), koja mora biti u skladu s rigoroznim propisima o privatnosti podataka. Partnerstvo s kineskim tehnološkim divom Baidu za tehnologije kartiranja i navigacije prijavila je Bloomberg, što bi moglo pomoći u približavanju potrebnim odobrenjima. Međutim, uprkos ovim naprednim funkcijama vožnje, Tesla pojašnjava da njena vozila nisu potpuno autonomna i trebaju se koristiti pod nadzorom vozača.

više o FSD: https://vbr.ba/da-li-se-automobile-mogu-kretati-samostalno/

Tesla u SAD-u nudi svoj paket FSD za 8.000 dolara ili putem mjesečne pretplate od 99 dolara. Iako Tesla nije odmah odgovorila na upite o svojim operacijama FSD-a u Kini ili o saradnji s Baidu-om, Musk je na svojoj društvenoj mreži X nagovijestio da bi FSD uskoro mogao biti dostupan u Kini. To slijedi nakon izjave Kineskog udruženja proizvođača automobila (CAAM), koja potvrđuje da modeli Tesle 3 i Y zadovoljavaju lokalne zakone o sigurnosti podataka, posebno u pogledu obrade i prikupljanja ličnih podataka.

Prema analitičarima, jedinstvenost FSD-a mogla bi Tesli pružiti prednost na tržištu prepunom pametnih opcija vozila. Uprkos potencijalnim prednostima FSD-a, Tesla se suočava s izazovima u održavanju konkurentnosti, pri čemu stručnjaci iz industrije sugeriraju da bez FSD-a Tesla nudi malo noviteta potrošačima naviknutim na česte novitete u električnim vozilima. Analitičari iz Wedbush Securities vjeruju da dugoročna vrijednost Tesle značajno zavisi od FSD-a i napretka u autonomnoj vožnji. Istakli su da bi uspjeh Muska u pregovorima o dozvolama za prijenos podataka iz Kine mogao biti ključan za poboljšanje globalnih algoritama za obuku Tesline tehnologije autonomne vožnje.

Dionice Tesle su porasle za više od 10 posto tokom ranih trgovina u New Yorku na dan objave. Međutim, dodatni troškovi FSD-a mogli bi odvratiti kineske potrošače, s obzirom na dostupnost sličnih tehnologija po nižim cijenama ili besplatno od lokalnih proizvođača, kako su primijetili analitičari. Kina ostaje na čelu revolucije električnih vozila, s projekcijama koje sugeriraju da će električni automobili činiti gotovo trećinu nacionalne flote vozila do 2030. godine, prema Međunarodnoj energetskoj agenciji.

Reflektirajući stratešku važnost kineskog tržišta, drugi globalni proizvođači automobile se također usmjeravaju na Kinu. Prošle sedmice, dva velika japanska proizvođača automobila najavila su partnerstva s kineskim tehnološkim firmama kako bi poboljšali svoje sposobnosti razvijanja umjetne inteligencije, pri čemu se Toyota udružila s Tencentom, a Nissan surađuje s Baidu-om u integraciji naprednih AI tehnologija u svojim vozilam.

Komentari

Your email address will not be published.